Cesta k NW zkouškám 04

03.11.2019

Dohnala nás moje lenost. Jak překvapivé. Jako všechny dovednosti, i hledání vzorků v noseworku je nutné procvičovat. Bohužel k trénování jsme se nedostali už pekelně dlouho (dva měsíce?). A i před tím jsme trénovali s frekvencí jednou za sto let. I když Pepper nezapomněl, co má dohledávat a jak to označit, s trpělivostí už to tak slavné není. Avšak není se čemu divit. Po tréninku jsem se cítila spíš jako padouch.

A co jsem k trénování zvolila? Podle plánu jsem začala hrou s předměty, která je jednoduchá a těžká zároveň. Pes pracuje na malém konkrétním prostoru a i vzorek jsem použila celkem velký, avšak po 2-3 pokusech přesně dohledat pach a nenechat se zmást zase tak jednoduché není. Pepper tuto hru vždy zvládal celkem s přehledem, ale nyní se projevovalo chybění tréninků. Začal dělat falešná značení, případně si pomáhal braním vzorku do tlamy či hrábnutím. 

Kromě hry jsme si ještě zkusili hledání v terénu. V kuchyni jsem umístila 2 vzorky (90 % případů dávám do terénu jeden, ale občas udělám i vícevzorkovou variantu) připravené asi 10 minut předem. Když pominu odložení, které jsem Pepříka stále nedoučila, první vzorek (zapíchnutý v botě, čouhal kouskem ven) našel rychle a kliknutí jsem přeci jen radši trochu uspěchala, než aby zasáhl Pepper tlamou či packou. Druhý vzorek zavětřil také celkem rychle, ale už mu trvalo nějaký čas jeho dohledání. Byl schovaný pod topením těsně u zdi. Nakonec si místo vymýšlení z netrpělivosti radši pomohl tlamou i packou. To mě vedlo k přerušení pokusu a opakování, kde jsem vzorek vrátila na původní místo a chtěla jeho označení i v této pozici. Naštěstí v tom byl Pepper úspěšný. Všechno popsané si můžete prohlédnout na videu. 

Po tomto tréninku jsem se rozhodla trochu změnit náš další postup. Kupodivu brzká tma vlastně noseworku nevadí (na rozdíl od jiných psích sportů) i Pepper je po zákroku mnohem živější, a tak trénování nic nebrání (kromě té lenosti). Momentálně začneme s imprintingem pomeranče, na kterém by se měl Pepper zase rozčuchat a připomenout si vše v klidu od začátku. Až bude mít trochu načucháno, vrátím mu pomalu i skořici. Nevidím smysl v dalším trénování se skořicí, aby si Pepper zvykal akorát tak na vymýšlení blbostí, které do noseworku nepatří. A než se vracet k základům se skořicí, radši si to projedu rovnou s pomerančem, který Dědula ještě nezná. Držte Pepříkovi palce, ať ho panička tolik nezlobí a nebrzdí :).

peppertynecky@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky