Dogdancing online výzva I - Na trénink hravě

06.09.2019

Kdo odebírá náš YT kanál (Pepper Týnecký), už si mohl všimnout, že přibývají videa z DD online výzvy. Rozhodla jsem se dál vzdělávat a zkusit s Brettem něco nového (pro Peppera by to přeci jen asi úplně nebylo, i když si samozřejmě co jde zkouším i s ním). Účast na dogdancingových zkouškách někdy v budoucnu úplně nevylučuji :-) 

O co jde?

Dogdancing online výzva I - Na trénink hravě je první části ze dvou. Výzva je zaměřena na základy tréninku psa - odměny, práci s klikrem, rušivky, heelwork, práci bez odměn. Trvá 10 týdnů, obsahuje 8 úkolů + každý týden by si tým měl plnit své osobní cíle. Organizátorkou je Kateřina Lerlová.

První týden (1. - 7. 9. 2019)

Mám zatím dost volného času, a tak se nám povedlo něco málo potrénovat prakticky každý den. Do toho jsem byly během toho týdne 3x na cvičáku. Jako osobní cíle jsem si určila:

  1. Cvičit minimálně 3x do týdne, cvičit minimálně jeden den o víkendu.
  2. Naučit triky z prvního stupně DD zkoušek.
  3. Cvičit 1x do týdne "venku" - mezi ostatními lidmi, psy, v parku, atd.

V rámci osobního cíle jsme začali učit couvání, heel pozice (resp. pivot) a také jsme zopakovali, co už vlastně "umíme". Obíhání jde Brettovi hlavně na pravou stranu, na levou zatím nic moc. Slalom mezi nohama jsme zase dlouho nedělali, a tak to bylo vidět. U podávání pacek musíme zabojovat s přešlapy. Otočky zatím krotíme. Jsem radši při zemi, aby se neučil při nich vyskakovat. A konečně zvládá i druhou stranu pouze na povel. A za pózy zatím sednutí a lehnutí, které musíme v podstatě přeučit.

Vůbec první lekci učení couvání si můžete prohlédnout na videu (Lekce 2 - OZNAČENÍ). Mám radost, že Brett se tak soustředí. Pro mě je nejtěžší zůstat v klidu při odměňování.

Vypracovali jsme si také seznam odměn a seznam rušivek. S odměnami je to jednoduché - Brett miluje všechno, co se dá i nedá sežrat, a tenisák úplně nejvíc ze všeho. Zároveň je velmi kontaktní s lidmi, a tak si všechno mazlení, chválení a hraní moc užívá také.

Zároveň je jednoduché odměňování trochu přítěží, když se stane rušivkami. Pomalu zkoušíme to, co jsem si napsala na seznam (ale i to, co mě napadne najednou při tréninku), a já zjišťuji, že Bretta moc podceňuji v dané situaci nebo naopak to není tak moc v pohodě, jak jsem si myslela.

Díky bodování veškerých úkolů jsme nuceni zadání plnit, ale zároveň není vždy jasný návod a i díky osobním cílům je nutné si tréninky rozplánovat a zamyslet se nad nimi. Sama jsem zvědavá, jak dlouho se zvládneme udržet po boku mnohem zkušenějších týmů při dalších těžších úkolech. Zatím je v plánu ukořistit co nejvíce bodů a hlavně posunout se co nejdále! :-)

peppertynecky@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky