Trénink stojí, žádný postup

01.09.2019

Poslední dobou mám často pocit, že náš trénink nikam nepostupuje. Že se točíme v kruhu. Sice čas od času něco pocvičíme, ale necítím z toho, že bychom se posouvali dál. Ať už s Pepperem při tréninku noseworku nebo s Brettem při tréninku triků, agility i všeobecných základů.

Myslím na to opakovaně poslední týdny. Už před více jak měsícem jsem sepisovala svoje první myšlenky na toto téma a došlo mi, v čem je ten hlavní problém. Sice mám v hlavě, co bych asi tak chtěla učit. Ale chybí nám pořádný cíl a propracovaný plán k jeho dosažení!

Jako studentka medicíny jsem zvyklá mít cíl (otázky ke zkoušce) a dojít postupným rozplánováním práce (učivo) až k zdárnému cíli (složená zkouška). A ten samý postup očividně potřebuju i při tréninku psů. Nemyslím si také, že bych takový pocit z tréninku měla sama, proto jsem se rozhodla podělit o "svůj návod" s ostatními.


Prvním krokem je tedy mít cíl. Je úplně jedno jak velký či malý ten cíl bude - můžete snít o reprezentaci ČR nebo třeba jen o klidném soužití. Pro každého má daná věc jiný význam i jinou obtížnost. Já jako nejlepší variantu vidím několik průběžných menších cílů. Jsem totiž velice ráda, když se mi povede cíle dosáhnout. Rozhodně mě to nakopne vpřed a sama sobě včas dokážu, že se věci dají dotahovat do konce.

Druhým a mnohem těžším krokem je vytvoření plánu. Plán by neměl být moc striktní. Naopak se dá předpokládat, že se průběhem času bude trénink od tréninku měnit a upravovat dle momentálních potřeb. I tak by měl tvořit hrubou kostru, která dá celému snažení pevnou oporu. Pro plánování je nutné si ujasnit: co chceme cvičit, jak to chceme cvičit, jak to má ve výsledku vypadat.

Není vůbec na škodu zařadit si do vlastního tréninku i nějaké knížky, semináře, intenzivní tréninky pod dohledem zkušeného trenéra z oboru nebo třeba online kurz. Když mi Pepper na tréninku noseworku pod trenérkou ukázal, jak moc šikovný vlastně je, byla to neskutečná vzpruha do dalšího snažení. Kromě toho na takových akcích člověk získá důležité informace navíc do svého plánování.

Já osobně jsem se konečně dostala k tomu si nějaké plány udělat a jejich plnění nese vytoužené výsledky. Měli byste zájem nějaký náš plán vidět?

peppertynecky@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky